پرورش گل ارکیده در گلدان

وبلاگی برای گلها و چاپی ها

پرورش گل ارکیده در گلدان

۱,۸۸۳ بازديد

شرایط  پرورش گل ارکیده برای رشد بهینه

این گیاهان در نور شدید رشد می کنند ، اما تابش مستقیم نور خورشید در اواخر بعد از ظهر نیست (دندروبیوم ها می توانند آفتاب بیشتری را تحمل کنند). آنها همچنین به رطوبت زیاد و جریان هوا در اطراف ریشه ها احتیاج دارند. آنها به دوره های خشک شدن منظم و متناوب با آبیاری شدید احتیاج دارند. ارکیده در دماهای بالاتر از 50 درجه اما زیر 85 درجه بهترین عملکرد را دارد.

هرچه بتوانید به ایجاد این شرایط نزدیکتر شوید ، موفقیت و شکوفه های بیشتری خواهید داشت.

اکثر گل ارکیده های فروشگاهی در گلدان های پلاستیکی ارزان قیمت ، ریشه دارند که ریشه آن ها در خزه های خیس شده قرار دارد. بدیهی است که این دو قانون اصلی رشد موفقیت آمیز را نقض می کند. در اطراف ریشه ها جریان هوا وجود ندارد و هرگز به ریشه ها فرصت خشک شدن کامل داده نمی شود. بنابراین ، گیاه نمی تواند نفس بکشد و پوسیدگی ریشه اجتناب ناپذیر است ، در ادامه روش پرورش را بعد از خرید این گلدان پلاستیکی توضیح میدهیم.

ریشه ارکیده اندامی کاملاً تخصصی است که برای جذب سریع آب و تنفس طراحی شده است. آنها مواد مغذی را از خاک خارج نمی کنند.

 

پس از اتمام شکوفه ، پیش بروید و سنبله گل مرده را با خلال های استریل قطع کرده و گیاه را مجدداً تولید کنید. ارکیده ها باید در گلدان های مخصوص ارکیده در یک مخلوط ارکیده گلدان شوند. گلدان های ارکیده دارای شکاف های زهکشی گسترده ای هستند بنابراین آب به معنای واقعی کلمه از گلدان عبور می کند. آنها به طور گسترده ای در دسترس هستند. مخلوط گلدان ارکیده معمولاً از چندین ماده تیز از جمله پوست کاج ، زغال چوب و حتی پلی استر تشکیل شده است.

 

پرورش گل ارکیده

 

 

 

 

برای گلدان دیگر گل ارکیده خود ، این مراحل را دنبال کنید:

آن را از گلدان پلاستیکی برداشته و با دقت تا آنجا که می توانید خزه ها را بردارید. ریشه های سالم باید سفید و محکم باشند ، با یک نقطه رشد سبز کوچک.

پرورش گل ارکیده

 

2- ریشه های خرد شده ، پوسیده یا سیاه شده را برش دهید

 

Source image

3-گیاه را درون گلدان قرار دهید و اطراف آن را با مخلوط گلدان پر کنید. گیاه باید محکم قرار داده شود، اما کاملاً لنگر نخواهد انداخت. در نهایت ، ریشه های جدید از طریق مخلوط گلدان رشد می کنند و به گلدان متصل می شوند ، بنابراین گیاه شما را لنگر می اندازند.

برای مشاهده ادامه این مقاله به صورت کامل به مقاله پرورش گل ارکیده مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.