مزایای علمی گیاهان آپارتمانی

وبلاگی برای گلها و چاپی ها

مزایای علمی گیاهان آپارتمانی

۱,۸۳۹ بازديد
باغبانی داخلی همچنان از افزایش محبوبیت برخوردار است ، که از طراحی داخلی الهام گرفته است.

در اینجا آنچه در مورد مزایای زندگی و کار با گیاهان آپارتمانی به ما می گوید ، آمده است.

بسیاری از مردم از زندگی و کار در فضاهای سبز لذت می برند و بیشتر دوست دارند که گیاهان زیبایی در اطراف خود داشته باشند. اما آیا چیزهای دیگری هم وجود دارد؟ در اینجا هفت فایده ای وجود دارد که علم می گوید گیاهان آپارتمانی تأمین میکنند.

1. گیاهان اپارتمانی به کاهش سطح استرس کمک کنند

یک منبع معتبر که در مجله فیزیولوژی انسان شناسی منتشر شده است دریافت که گیاهان در خانه یا محل کار شما می توانند احساس راحتی ، آرامش و طبیعی بیشتری را در شما ایجاد کنند.

در این مطالعه ، دو کار متفاوت به شرکت کنندگان داده شد: جایگزینی گیاهان آپارتمانی یا تکمیل یک کار کوتاه مبتنی بر رایانه. پس از انجام هر کار ، محققان عوامل بیولوژیکی مرتبط با استرس ، از جمله ضربان قلب و فشار خون را اندازه گیری کردند.

آنها دریافتند که کار باغبانی داخل ساختمان پاسخ استرس را در شرکت کنندگان کاهش می دهد. از طرف دیگر ، کار با رایانه باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون شد ، حتی اگر شرکت کنندگان در این مطالعه مردانی جوان بودند که به کارهای کامپیوتری عادت داشتند.

محققان به این نتیجه رسیدند که کار با گیاهان می تواند استرس فیزیولوژیکی و روانی را کاهش دهد.

2. گیاهان واقعی دقت شما را افزایش می دهند

متأسفانه گیاهان مصنوعی به شما در قبولی در امتحانات کمک نمی کنند. در یک مطالعه کوچک که شامل 23 شرکت کننده بود ، محققان دانش آموزان را در کلاس درس با گیاهان تقلبی ، واقعی ، عکس یک گیاه و یا اصلا گیاه قرار دادند.

اسکن مغزی شرکت کنندگان نشان داد دانش آموزانی که در کلاس درس با گیاهان زنده مطالعه می کردند ، نسبت به دانش آموزان گروه های دیگر ، توجه بیشتری داشتند و تمرکز بیشتری داشتند.

3. کار با گیاهان می تواند درمانی باشد

برای افرادی که علائم بیماری روانی را تجربه می کنند ، باغبانی داخل خانه می تواند مفید باشد.

محققان از منبع درمانی برای افزایش احساس رفاه در افراد مبتلا به افسردگی ، اضطراب ، زوال عقل و سایر شرایط استفاده کرده اند.

اگرچه درمان باغبانی قرن ها است که انجام می شود ، اما یک بیان مدرن پیدا کرده است: کلینیک های پزشکی در منچستر ، انگلستان در حال حاضر گیاهان گلدانی را برای بیماران مبتلا به علائم افسردگی یا اضطراب "تجویز" می کنند.

4- گیاهان ممکن است به شما در بهبود سریعتر بیماری کمک کنند

این که بتوانید به گیاهان و گل ها نگاه کنید ممکن است بهبودی شما را از بیماری ، جراحت یا جراحی تسریع کند.

یک بررسی در سال 2002 نشان داد که افرادی که از چندین نوع عمل جراحی بهبود می یابند به داروهای کمتری نیاز دارند و در مقایسه با افرادی که در دوران نقاهت خود به سبز توجه نمی کردند ، اقامت کوتاه تری در بیمارستان داشتند.

توجه به این نکته ضروری است که بیشتر تحقیقات بر گیاهان و مناظر طبیعی در محیط های بیمارستانی تمرکز دارند تا در خانه.

5- گیاهان ممکن است بهره وری شما را افزایش دهند


مطالعات متعدد نشان داده است که گیاهان در محیط کار هم بهره وری و هم خلاقیت را افزایش می دهند. یکی از مطالعات مکرر در سال 1996 نشان داد که دانش آموزان در آزمایشگاه کامپیوتر پردیس 12 درصد سریعتر کار می کردند و وقتی گیاهان در نزدیکی قرار می گرفتند استرس کمتری داشتند.

در مطالعه 2004 منبع معتبر ، محققان مردم را به ایجاد ارتباط خلاقانه واژه ها دعوت کردند. هنگامی که گیاهی با آنها در اتاق بود عملکرد بهتری داشتند.

و مطالعه ای در سال 2007 نشان داد افرادی که گیاهان بیشتری در محیط کار خود دارند روزهای بیماری کمتری را سپری کرده اند و در کار پربارتر بوده اند.

6- گیاهان  دیدگاه شما را نسبت به کار بهبود بخشند

نمای پارک شهر ممکن است رضایت شغلی هر کسی را بهبود بخشد - اما ممکن است شما را متعجب کند که بدانید یک گیاه گلدانی می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد.

محققان منبع معتبر با 440 کارمند آمازون در هند و ایالات متحده مصاحبه کردند. آنها دریافتند کسانی که محیط اداری آنها شامل عناصر طبیعی مانند گیاهان داخلی بود ، رضایت شغلی بیشتری و تعهد بیشتری نسبت به سازمان نسبت به افرادی که در زمینه عناصر طبیعی کار نمی کردند ، احساس کردند.


برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید .

منبع : cafehdanesh
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.