نکات و تکنیک های عکاسی صنعتی

وبلاگی برای گلها و چاپی ها

نکات و تکنیک های عکاسی صنعتی

۱,۸۹۹ بازديد
عکاسی صنعتی می تواند چالش برانگیز باشد زیرا معمولاً شامل عکس گرفتن از اشیاء بزرگی است که قاب بندی آن دشوار است. این عکس ها عموما از محصولات ، تجهیزات ، ماشین آلات ، کارگران و مقامات شرکت است. اینها ممکن است خیلی مورد توجه واقع نشوند ، بنابراین عکاس نیز باید عکس ها را فریبنده کند. آنها باید جالب و جذاب باشند تا توجه بینندگان را به خود جلب کنند. در اینجا چند نکته و ترفند وجود دارد که به عکاس صنعتی کمک می کند از عکس های عالی استفاده کند.

1. تکنیک قرار گرفتن در معرض: برای دستیابی به بهترین نتیجه ، باید درک کاملی از مواجهه و نحوه دستکاری آن داشته باشید. شما باید بتوانید میزان روشنایی نور را به طور دقیق اندازه گیری کرده و از وجود نوری که به طور عادی با مناطق صنعتی در ارتباط است استفاده کنید. این مهم است ، زیرا شما با نور محیطی روبرو خواهید شد که در بیشتر مواقع تغییر کنتراست ایجاد می کند که از سنسور تصویر یا فیلم دیجیتال شما فراتر می رود.

2. قبل از شلیک واقعی از منطقه بازدید کنید: با مراجعه و از مدیر بخواهید تا به شما امکان دسترسی به منطقه را بدهد و با موضوع و اطراف آن آشنا شوید. از ماشین آلات بخواهید تا تمیز شود تا هیچگونه علامت روغن و / یا گریس وجود نداشته باشد. در صورت لزوم ، همچنین درخواست کنید که کارهای رنگ آمیزی لازم یا هرگونه تنظیم دیگر قبل از تاریخ عکسبرداری انجام شود.

مهم است که شما برای انجام پیش نمایش خود مقداری از پیش فرض را با استفاده از عکاسی دیجیتال انجام دهید. انجام یک پیش نمایش منطقه ، به شما کمک می کند تا دامنه تهیه شیء و یا منطقه مورد نیاز خود را شناسایی کنید. لباس مجدد برای صحنه های صنعتی برای روند تولید گران و مخرب است ، بنابراین می خواهید بار اول آن را به درستی دریافت کنید. اگر افراد در عکس گنجانده می شوند ، درخواست شما را برای قرار گرفتن در چرخ دنده های کلی و ایمنی انجام دهید. اگر لباس مجلسی وجود ندارد (اگر مدیران در تیراندازی قرار دارند) ، از آنها بخواهید که کت و شلوار و کلاه سخت بپوشند.


3. تجهیزات: سه پایه برای چنین شاخه هایی ضروری است. اگر سه پایه وجود ندارد ، اطمینان حاصل کنید که دوربین را روی سطحی قرار دهید که در آن جابجا نشود و لرزش دوربین نیز وجود نداشته باشد. این مهم است زیرا بسیاری از ماشین ها دارای خطوط خیلی مستقیم هستند که حتی یک دوربین کمی کج نیز می تواند تحریف کند و به نظر عجیب برسد.

4- گرفتن ضربه: می توانید با استفاده از سرعت شاتر آهسته و حرکت گرفتن ، یک تیرگی هنری را ثبت کنید. اگر نواحی سایه در و یا اطراف تصویر وجود دارد ، می توانید از بازتاب دهنده ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده کنید. سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین کاملاً ضروری است.

5- روشنایی و کنتراست: مناطق صنعتی معمولاً دارای تعدادی منبع نوری هستند که می تواند ساقه را دشوار کند. تمرکز شاخه ماشین های بزرگی است که از فولاد ساخته شده و نور را منعکس می کند. استفاده از چراغ های مصنوعی یک چالش بزرگ خواهد بود. گرفتن عکس در روز بدون بارش به کاهش میزان بازتاب شما برای مقابله کمک خواهد کرد. تن های خنک کننده در این نوع محیط به بهترین وجه کار می کنند.

در صورت نیاز به گرفتن عکس های بیرونی از ساختمان می توانید از روشنایی موجود در کارخانه صنعتی بهره مند شوید. مزیت بیشتر ممکن است گرفتن شوت هنگام غروب باشد. استفاده از حالت کنتراست بالا برای تصاویر صنعتی اغلب نتایج بهتری خواهد داشت. قبل از گرفتن عکس ، دوربین خود را بر روی حالت صحیح تنظیم کنید. اگر تعداد زیادی از دیافراگم های فولادی برای استفاده از دیافراگم f8 یا f11 وجود دارد زیرا این تمایل به ظاهر بهتری در فولاد دارد.

مشابه سایر زمینه های عکاسی ، عکاسی صنعتی چالش برانگیز است ، اما قطعاً فتح شما غیرممکن نیست. استفاده از تکنیکهای مناسب ، هر چیزی را دست یافتنی می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.