نکاتی برای گل های رز بسیار بزرگ ، زیبا و سالم به مدت طولانی

۱,۸۹۰ بازديد
گل رز به طور جدی از زیباترین گلهای روی زمین است! یک گل فوق العاده رویایی ، نماد عشق یا جشن ها. آنها همیشه محبوب ترین دسته گلهایی هستند که به کسی هدیه داده میشوند !

چیزی که من بیشتر از گل رز دوست دارم این است که شکوفه های آن در واقع چقدر غیر منتظره است. گیاه به خودی خود خیلی زیبا نیست. برگها کمیاب و ساقه آن پر از خار است ، اما گل آن بی نظیر است!

من نه سال پیش شروع کردم به پرورش گل رز در گلدان روی بالکنم در کالیفرنیا. تقریباً سه یا چهار پا قد کشید و بزرگترین و زیباترین شکوفه ها را ایجاد کرد. من خیلی به آن گیاه افتخار کردم! وقتی ما به تگزاس برگشتیم ، این یک زمستان را پشت سر گذاشت و مرد. هوای ما نسبت به کالیفرنیا سرد تر بود. از آن زمان ، من آنها را در انواع گلدان ها پرورش داده ام و آنها را در سراسر حیاط خود دارم.

من در طول سالها نکات شیمیایی بسیار خوبی یافته ام که واقعاً باعث می شود گلهای رز شما سالم ، زنده و شکوفا باشند و در تمام فصل شکوفا شود. من آنقدر خوش شانس بودم که در کالج باغبانی تحصیل کردم که واقعاً به من کمک کرد برخی نکات را انتخاب کنم. پرورش گل قطعاً یک علم است!

در اینجا راه حل های من وجود دارد: شش نکته برای اینکه گل رز شما در تمام فصول بزرگ ، زیبا و سالم شکوفا شود.

هرس کاری است که باید در اوایل بهار انجام شود. اگر آن را از دست داده اید ، نگران نباشید! پیرایش برای ادامه کار تولید گل در تمام فصل همچنان مهم است. پیرایش باعث رشد جدید بوته گل رز می شود ، اما مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام داده اید.. اگر 100٪ درست انجام ندهید ، به گل رز شما صدمه نخواهد زد ، اما مانع تولید رشد سالم و جدید می شود!

در چک لیست باغ پاییز ، به افکار خود در مورد هرس زمستانی اشاره کردم. بسته به موقعیت مکانی شما ، بسیاری از کارشناسان توصیه می کنند که در پاییز هرس نکنید زیرا باعث رشد گل رز می شود و این چیزی نیست که شما قبل از زمستان می خواهید. در تگزاس ، من همیشه اوایل بهار هرس کمی می گیرم. بعضی از سالها ، من هرس سنگینی انجام می دهم ، اما واقعاً تمرکزم روی اصلاح صحیح هر چند هفته یکبار در فصل شکوفایی است. این بهترین راه مطمئن برای شکوفایی آنها است!

در مورد هرس کردن گل رز پیشنهاد میکنیم مقاله انواع گل رز را مطالعه نمایید.



 پوسته تخم مرغ پر از کلسیم است که ماده مغذی خوبی برای گل رز است. در باغبانی ، ما یاد گرفتیم که کلسیم در واقع بافت گل رز را تقویت کرده و آن را محکم و محکم نگه می دارد. این اجازه می دهد تا شکوفه های سالم تری رشد کند!


من از چند روش مختلف از پوسته تخم مرغ استفاده می کنم. من برخی از پوسته های خرد شده را در خاک گلدان مخلوط کرده و به گلهای گلدان اضافه می کنم (گیاهان دیگر نیز!) ، اما ساده ترین راه این است که پوسته ها را کاملاً خرد کنید ، سپس به لایه بالایی خاک اطراف گلاب بپاشید. هرچه پوسته تخم مرغ ریزتر خرد شود ، سریعتر کلسیم را در خاک آزاد می کند.

این نکته چیزی است که من همیشه بیشتر برای گیاهان گلدانی استفاده می کردم ، اما ماه گذشته تصمیم گرفتم آن را واقعاً روی گلهای رز هیبریدی امتحان کنم (به تصویر زیر مراجعه کنید). این تفاوت بسیار بزرگی در اندازه و کیفیت این شکوفه ایجاد کرد. از وقتی که کاشتم این سالم ترین است!

این یک رز جاودان هلندی است که از نظر ضخامت و گل دهی بی نظیر است شما میتوانید به صفحه رز جاودان بروید و بقیه را مشاهده کنید.


یکی دیگر از مواد شیمیایی شگفت انگیز برای گلهای رز ، قهوه است. زمین قهوه پر از نیتروژن است که برای خاک بسیار مهم است. گل رز ها خاک خنثی یا اسیدی را دوست دارند ، بنابراین افزودن نیتروژن کامل است. زمین هایم را پس انداز می کنم ، اجازه می دهم کمی خشک شوند ، سپس آنها را بر روی گل سرخ می پاشم.

همچنین می توانید آن را به توده کمپوست خود اضافه کنید که باعث غنی سازی بیشتر خاک شود. من هر چند ساده باشم و بعد از استفاده از پرس فرانسوی خودم کمی بپاشم ...

مراقب باشید هرچند زیاد اضافه نکنید! این می تواند نتیجه را معکوس کند و به گل صدمه بزند!

تنها حشراتی که به آنها آسیب می زنند ، شته ها هستند. در طول سالها ، تنها درمانی که برای آن مفید دانسته ام شستشوی سریع شته ها در لحظه مشاهده علائم است. سپس ، بلافاصله محل را با حشره کش اسپری می کنم.


بسیاری در مورد بارور کردن گلهای رز خود سوال کرده اند. من گاهی اوقات از کود خریداری شده از فروشگاه برای تغذیه گلهای رز خود استفاده می کنم ، اما نکاتی که در بالا به اشتراک گذاشته ام مواردی است که واقعاً به شکوفایی گلهای من کمک کرده است. من سعی می کنم مواد شیمیایی را به حداقل برسانم. آبیاری چیزی است که واقعاً به آب و هوای شما بستگی دارد. من فقط در قسمت عمیق تابستان آبیاری گل های رز خود را شروع می کنم وقتی که باران نمی بارد و دما بیش از 100 درجه است. معمولاً باران آنها را سالم نگه می دارد و ریشه آنها بسیار عمیق است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.